Tanıtım Yazısı Satarken, Neden Sınır Koyulur?

Tanıtım yazısı alırken dikkat edeceğiniz en önemli husus, tanıtım yazısının sitede ne kadar kalacağı konusudur. Tanıtım yazınız kaldırıldığı anda, ahrefse artık kırık link olarak gözükmeye başlar. Bu da seo açısından hanenize eksi bir puan yazılması demektir. Tanıtım yazıları neden yıllık, 6 aylık satılır. Bu yazı dizimizde bu konuya değineceğim.

Olayı her zaman kendi açımızdan düşünmemek gerekir. Tanıtım yazısı satan birisi olarak ben de uzun bir süre, süre koymaksızın tanıtım yazısı sattım. Yıllar geçtikçe tanıtım yazı sayısı sitede arttıkça, sitenin gücü azalmaya başladı. Müşterilerin gözünde ise site link çöplüğüne dönmüş demektir.

Ayda 10 tane tanıtım yazısı sattığınızı varsayalım. Her yazının içinde ortalama 3 link olduğunu hesap edersek. Ayda 30 tane link çıkışı siteden vermiş olursunuz. Bunu yıla vurursanız 360 yapar. 3 yılda bu sayı 1080 yapar. 1080 link çıkışlı bir site link çöplüğüne dönmüş demektir. Tanıtım yazısı alan kişiler buna dikkat eder. Bu sayıyı hesaplamak için google webmaster sitelerinde içeriye link, dışarıya link çıkışı gibi hesaplama araçları var. Burada siteyi sorgulayıp link tanıtımı ona göre yapabilirsiniz.

Backlink satmak için açılan web siteleri vardır. Bu sitelerde yer alan 10 içeriğin 5-6 sı tanıtım yazısıdır. Bu siteler genelde link çöplüğüne dönmüş sitelerdir. Bu sitelerden kimse link tanıtım almayı tercih etmez. Web sitenizin böyle bir görünüme sahip olmasını istemiyorsanız siz de tanıtım yazısını süreli vermelisiniz.

Düşünsenize 40-50 lira ödeme yapıp sitenizden ömür boyu link çıkışı elde ediyorlar. Oysa ki domain yenileme ücretleri, sunucu ücretleri, içerik bedelleri, internet, elektrik faturası gibi birçok masrafınız var ve bu masraflar her yıl katlanarak artmaktadır. Süreli tanıtım yazısı sattığınızda müşteri 1 yıl sonra sizden yine tanıtım yazısı alacaktır. Böylece masrafları çıkarmanız sitenizi döndürmeniz daha kolay olacaktır.

Makale Yazarı: Emrah Berber

Related Posts